Minyak masak tanpa kolesterol ! Anda semua ditipu hidup-hidup !

July 28, 2010 in informasi, Pasal aku, peLik, tips

Assalamualaikum semua! hoho.

sekadar gambar hiasan.

Hehe. Sekadar perkongsian ilmu je entry kali ini kan.

Dahulu pernah heboh dalam iklan, pasal minyak masak tanpa kolesterol kan? Masing-masing syarikat minyak masak buat iklan gempak dalam tv dan radio kononnya minyak masak diorang ini paling terbaik sebab tiada kandungan kolesterol. Senang kata 0 % kolesterol lah! haha.

Maka dengan rasa prihatin dan rasa tanggungjawab  kepada kesihatan diri sendiri serta keluarga, ibu bapa kita sibuklah cari brand minyak masak yang macam dalam iklan tv itu, hoho. Mahal pun, mahal lah ek. :D

Sebagai pelajar yang belajar tentang bidang makanan ini,hehe. Aku nak kongsi lah sikit ilmu. Minyak masak kan diperbuat dari tumbuhan sebagai contoh kelapa sawit, kelapa dan jagung , so sebenarnya TIADA unsur kolesterol dalam tumbuhan. :P haha.

Kesimpulannya,benda dah tak ada, so memanglah takda. Sebagai tambahan, jagalah kesihatan,hoho.

Sekian terima kasih.