himpunan cerita gay terkini !

July 15, 2013 in informasi

assalamualaikum saudara…

Berat sungguh masalah anda….
Memang benar kita telah berubah atau insaf…tapi nak istiqamah dengan perubahan baru kita itu bukanlah sesuatu yang mudah..
Ianya memerlukan semangat yang kuat…melawan segala hasutan syaitan2 yang beraja dalam diri…
Saya pun ada kawan yang ada masalah sepeti awak…tapi dia lagi teruk…

himpunan cerita gay terkini !

himpunan cerita gay terkini ! sumber

Kawan saya itu berhenti kerja semata-mata ingin bersama kekasih hatinya yang juga merupakan lelaki(sama jantina)…dan lebi mengejutkan lelaki (kekasih kawan saya itu) adalah lelaki berketurunan mat saleh berasal dari France… Puas saya dan kawan2 nasihatkan dia..tapi dia tak mendengar kata.
Alasannya dia cuma hendak menyambung pengajian di France..tapi bila saya tengok gambar2 kawan kat Fesbukk…Masyallah… DIsko..arak…club gay..dan gambar aksi yang..(faham sendirilah..)

Moga Allah beri dia hidayah dan petunjuk…

Berbalik kepada masalah anda…
Cuba anda kurangkan berjumpa dengan kawan anda itu…memanglah dia telah membawa kebaikan kepada anda…
tapi dalam masa yang sama dia merosakkan anda…
Memang benar sukar untuk melakukan demikian kerana anda sayang kat kawan anda..dan anda seperti bergantung harap pada dia…salah tue…
Sepatutnya kita bergantung pada Allah…Alllah maha mengetahui keperluan kita..Allah maha mengetahui apa yang terbaik buat kita…
Anda cuba sibukkan diri dengan perkara lain yang lebih berfaedah…jumpa kawan2 baru…bukan dalam lingkungan umur anda sahaja,tapi d

alam semua lingkungan umur…tak kira tua atau muda..(nak ikot Ghatering Halaqah nie pun boleh juga…boleh dapat ilmu yang bermanfaat..)

Anda masih muda…kehidupan masa panjang..
Ingatlah apapun yang kita lakukan di dunia ini pasti dapat balasannya..
Cuba anda fikir kesan dari apa yang anda dan dia lakukan…memang lah best..
Tapi cuba anda renungkan … sedalam-dalamnya..apakah akibat dari apa yang anda lakukan…?
Mungkin tidak di masa ini…masa hadapan siapa yang tahu??…
Penyakit…..sekarang ni banyak penyakit …AIDS..HEPATITIS…SIFILIS…dan lain-lain..

Semua tu berpunca dari apa….???,…..masyallah…
Moga kita dijauhkan dari penyakit-penyakit tersebut….
Ikut hati mati..ikut rasa binasa…
memanglah masa nie anda rasa sepeti takda sapa2 lagi…
tapi adik kena ingat Allah sentiasa bersama kita….cuma kita yang selalu lupa akan Dia…

Adik jangan kusutkan fikiran…hidup ini susah kerana kita yang susahkannnya..sebenarnya hidup ini mudah…indah…dan lebih indah bila kita sentiasa mengingatiNYA..
Moga adik peroleh keputusan yang baik dalam SPM…buatlah keputusan yang terbaik buat adik dan masa depan adik… Adik ada keluarga…balaslah jasa ayah dan ibu yang telah membesarkan kita..tanpa mereka kita takkan ada didunia ini….

Wassalam…
Maafkan saya andai ada tersilap kata atau bahasa..yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T dan yang buruk itu dari diri saya sendiri…
(Pesanan buat diri saya sendiri juga)…Inna(mak)…bapa(ayah)…rindu kat inna dan bapa..(anakmu ini merindukanmu)….adik2 di kampung harap sihat dan gembira…Sedihnya rindu kat keluarga di kampung..

sumber: http://halaqah.net/v10/index.php?topic=14166.20